הטכנולוגיה משפיעה על החיים שלנו בכל כך הרבה רבדים, כאשר אחת ההשפעות הגדולות ביותר בעשור האחרון היא זו של האפליקציות למכשירי הסמארטפון שכולנו נושאים. בין האפליקציות הללו בולטות אפליקציות להזמנת מוניות שכמעט ואין כיום אזרח אחד במדינה שלא הוריד למכשירו אפליקציה אחת לפחות של שירותי הסעות במונית. על האפליקציות הללו, כיצד הן מחוללות שינוי כה גדול ומה העתיד – במאמר הבא.
החיים שלנו מושפעים רבות מההתפתחות הטכנולוגית העצומה של העשורים האחרונים כאשר השימוש במכשירי מובייל הוא אחד הבולטים שבהם. אין כיום אדם ללא מכשיר סלולרי צמוד ויש רבים שמחזיקים אף בשני מכשירים או מספרי טלפון שונים.
השימוש הרב בסלולר מתקיים הודות לאפליקציות הרבות שניתן להוריד למכשיר ולעשות בהן שימוש לפי צורך. מלבד אפליקציות של מנוע החיפוש גוגל או רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר או תוכנות מסרים כמו וואטצאפ ומסנג'ר, עיקר השימוש באפליקציות אחרות הוא של משחקים. בין הבודדות שכבשו חלק ניכר ממכשירי הסלולר של המשתמשים בישראל ניתן לציין נישה מאוד ייחודית – אפליקציות להזמנת מוניות.
מה הן אפליקציות להזמנת מוניות?
אפליקציות של הזמנת מוניות קיימות מעל 10 שנים כבר והן רק הולכות ומשתכללות לאורך השנים. הרעיון הוא להעניק חוויית משתמש בסיסית ופשוטה של אפשרות הזמנת מונית קרובה למקום הנוכחי שלכם לאיסוף מהיר או הזמנה עתידית של מונית לנתב"ג למשל. כל ההזמנה, התשלום והמידע הרלוונטי על מיקום המונית בדרך אליכם או כאשר אתם נמצאים בתוכה הוא מה שמיוחד באפליקציות הללו.
בין האפליקציות הנפוצות בישראל ניתן לציין 4:
- GETT – החלוצה בשוק הישראלי ואחת האפליקציות שפועלות גם ברחי העולם בתחום זה, עם פעילות בבריטניה ומדינות נוספות.
- YANGO – אפליקציית מוניות מרוסיה שפעילה בעשרות מדינות נוספות ושייכת לקבוצת יאנדקס, קבוצת האינטרנט הגדולה ברוסיה.
- RAXI – אפליקציית מוניות ישראלית שמציעה את מה שהקודמות מציעות אך בפורמט מעט שונה בהתקשרות מול הנהגים ובינם ללקוחות. יותר תווך ישיר ופחות תחנת מוניות.
- PICKUP – עוד אפליקציה מקומית מושקעת מאוד שמציעה שירות דומה של תחנת מוניות וירטואלית עם כל הבונוסים שיש בכך.
האם להזמין מונית באפליקציה או מתחנת מוניות פיזית?
ההתלבטות אם להזמין מונית מתחנת מוניות או מאפליקציה עולה מדי פעם בקרב משתמשי האפליקציות. בעוד שיש יתרון כלשהו בנוחות של הזמנת מונית באפליקציה, הרי שלנסיעות מורכבות או חשובות יותר כמו נסיעה עם מוניות לנתב"ג לצרכי עסקים או חופשה, רבים מעדיפים לפנות לתחנת מוניות פיזית כדי לתאם מראש ופחות להיות תלויים באפליקציה. גם במידה ויש צורך בהזמנה של נסיעה פחות שגרתית כמו הזמנת מונית גדולה לנתב"ג לכמות גדולה של נוסעים או אם יש צורך לבצע נסיעה עם מונית ואיסוף מכמה נקודות בדרך, רבים עדיין יעדיפו מענה אנושי מתחנת מוניות.
האם יש עלויות שונות באפליקציות?
העלות של נסיעה במונית נקבעת על פי מחירון מוניות של משרד התחבורה, לכן התעריפים צריכים להיות זהים אצל כל נהג אשר מעניק הסעות באמצעות האפליקציה. הנה מספר דוגמאות ליעדים אשר מצויים במחירון המוניות של משרד התחבורה:
יעד | תעריף יום ( תעריף 1) | תעריף לילה ( תעריף 2) |
---|---|---|
הזמנת מונית לנתב"ג מחולון | 116₪ | 132₪ |
הזמנת מונית לנתב"ג מתל אביב | 134₪ | 154₪ |
הזמנת מונית לנתב"גמגבעתיים | 116₪ | 132₪ |
הזמנת מונית לנתב"ג מבת ים | 130₪ | 149₪ |
הזמנת מונית לנתב"ג מפתח תקווה | 134₪ | 154₪ |
הזמנת מונית לנתב"ג מהרצליה | 148₪ | 159₪ |
הזמנת מונית לנתב"ג מרמת גן | 112₪ | 154₪ |
הזמנת מונית לנתב"גמירושלים | 176₪ | 376₪ |
הזמנת מונית לנתב"ג מראשון לציון | 130₪ | 149₪ |
הזמנת מונית לנתב"ג מרחובות | 130₪ | 149₪ |
חשוב לציין שישנן אפליקציות שגובות דמי הזמנה בדיוק כמו שעושות תחנות מוניות פיזיות ויש כאלו שלא גובות תשלום שכזה. חשוב לבדוק מראש את העלויות הצפויות לכם בשימוש בין האפליקציות השונות.