דף נחיתה הוא היעד של כל קמפיין פרסום ברשת האינטרנט. בין אם מדובר על קישור מאתר, באנר פרסומי, מודעה במימון במנוע החיפוש גוגל או במסגרת קמפיין של פייסבוק- המטרה היא להוביל את הגולש לדף נחיתה.
פרסום ברשת האינטרנט אפשרי בקשת רחבה של אמצעים שונים ופלטפורמות זמינות כדי למשוך את הגולש להקליק עליהן. ברגע ההקלקה המטרה היא להעביר את הגולש אל דף נחיתה.
מה זה דף נחיתה?
אולי יפתיע אתכם מעט, אבל המענה לשאלה מה זה דף נחיתה הוא שמדובר על דף אינטרנט רגיל לכל דבר ועניין, אך עם מטרה מוגדרת של המפרסם כלפיי הגולש.
בניית דפי נחיתה לעסקים היא עניין למקצוענים המבינים בפרסום לגולשים באינטרנט. בסופו של דבר, המטרה של המפרסם היא למשוך את הגולשים בצורה המהירה, הנכונה והאפקטיבית ביותר אל דף הנחיתה ובשלב הבא לגרום להם לבצע את הפעולה הרצויה עבור המפרסם.
מה מיוחד בדף נחיתה?
דף נחיתה נוצר במטרה להניע את הגולש לפעולה הרצויה מבחינת המפרסם. אין כאן מטרה "רק" להעביר מידע או לספק שירות און ליין אלא להפוך את הגולש ללקוח עבור המפרסם שמשך אותו אל הדף. בין הפעולות הנפוצות בדפי נחיתה:
- קנייה של מוצר
- הזמנה של שירות
- הצטרפות לרשימת תפוצה
דף נחיתה איננו עוד דף באתר האינטרנט של המפרסם, כזה שיספק מידע ויהיה חלק מהמכלול השלם של האתר עם אפשרות של הגולש להמשיך "לטייל" לדפים אחרים באתר האינטרנט. בנייה של דף נחיתה לעסק נעשית מתוך מודעות לכך שלוכדים את הגולש בתוכו עם מידע רלוונטי עבורו (הוא הקליק על תוכן שקשור לנושא שהדף מציג\מציע לגולש).
המטרה בסופו של דבר היא להניע אותו לפעולה מבלי שיעזוב את הדף או יפזול לצדדים אל דפים אחרים.
איך מעצבים דף נחיתה מוצלח?
עיצוב דף נחיתה מוצלח הוא כזה שמשלב תוכן, קריאטיב, צבעים, פונטים ומבנה היררכי של הדף בצורה שתתאים לתוכן המפורסם בו ותגרום לגולש להישאר בו כמה שיותר זמן כדי "לספוג" את המידע שהמפרסם רצה להעביר לו וגם יגרום לו לבצע פעולה שמתאימה למפרסם.
בנייה של דפי נחיתה לעורכי דין אינם דומים לבנייה של דפי נחיתה לרופאי שיניים – לכל נישה יש סגנון שלה, יש לשלב "אווירה" מתאימה, לגרום לזרימה בדף מתחילתו ועד לסופו עם תמונות וטקסטים אשר יגרמו לגולש להשתכנע לבצע את הפעולה המיוחלת.
איך יודעים אם דף נחיתה הוא באמת מוצלח?
האינטרנט מאפשר לנו למדוד ביצועים בדרכים רבות ובין השאר למדוד ביצועים של דפי נחיתה. במקרים רבים, ניתן לבצע בדיקת A/B (מבחן A/B או Split Testing) אשר במהלך הגולשים מובלים לשני דפי נחיתה דומים אך עם הבדלים קלים. בדרך זו, ניתן לבדוק איזה דף נחיתה ממיר טוב יותר (מושך יותר פעולות של הגולשים המגיעים אליו). ככל שהבדיקה תהיה ארוכה יותר, כך התוצאות יהיו מובהקות וחד משמעיות יותר.
המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Landing Page אשר סוקר מערכות לבנייה, עיצוב ותחזוקה של דפי נחיתה באינטרנט. בין המערכות שניתן לקרוא עליהן באתר Landing Page ניתן למצוא את מערכת אקטיב טרייל, שלח מסר ועוד.