מעל 5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק מדי יום. הם עושים זאת באמצעות האתר או האפליקציה ומנהלים שם את החיים החברתיים שלהם, כאשר ללא ספק מדובר על הרשת החברתית הכי פעילה בארץ. עסק שאיננו נמצא בפייסבוק עם דף עסקי הוא בבחינת "לא קיים" ומפסיד אינספור הזדמנויות למשיכת לקוחות חדשים.
רשת פייסבוק היא זירת חובה לנוכחות עסקית עבור כל עסק, בין אם מסעדה, חנות או בעל מקצוע הנותן שירותים. מעל 5 מיליון ישראלים, רובם המכריע בגילאי 25 ומעלה, עושים שימוש בפלטפורמה מדי יום. זו השירה הנוכחית בעולם הפרסום של חשיפה העסק שלכם לקהל לקוחות פוטנציאלי ובניית המותג שלכם טוב יותר.
למה לפרסם בפייסבוק?
מעבר לחשיפה העצומה של פייסבוק שציינו זה עתה, חשוב להדגיש שפייסבוק היא לא רק פלטפורמה חברתית אלא מאגר מידע עצום שניתן לעשות בו שימוש חכם למטרות שיווק ופרסום של העסק. כלי שיווק בפייסבוק מאפשרים לכם למשוך לדף העסקי רק גולשים שרלוונטיים לעסק, מאפשרים לפרסם פוסטים ומודעות רק לקהל מפולח אשר בסבירות גבוה יהפוך ללקוחות משלמים.
איך יוצרים נוכחות עסקית בפייסבוק?
פתיחת דף עסקי בפייסבוק זו התחלת התהליך לנוכחות עסקית ברשת פייסבוק. בדף העסקי שלכם יהיו כל פרטי ההתקשרות אליכם, מידע אודות העסק וכמובן הפוסטים שתעלו ותשתפו עם העוקבים בדף.
רק באמצעות ניהול קבוע, נכון ומתמשך של הדף העסקי בפייסבוק תוכלו גם למשוך עוקבים רלוונטיים לעסק שלכם, בלי קשר לחיים הפרטיים ולחברים או קרובי משפחה שהם חברים שלכם בפייסבוק הפרטי. יש הפרדה מוחלטת בין השניים הן במהות התוכן (אישי לעומת עסקי) והן בהרכב קהל העוקבים והחברים בדף.
איך מושכים לקוחות חדשים בפייסבוק?
משיכת לקוחות בפייסבוק נשענת על ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה נכונה עם תכנון מקדים, עקביות ורלוונטיות:
- העלאת פוסטים – באופן כללי, מומלץ להעלות פוסטים על בסיס קבוע, לפחות 3-4 פעמים בשבוע, חלקם יהיו שיווקיים וחלקם יהיו בעלי ערך למבקרים בדף. פוסט שיווקי הוא פוסט שקורא לפעולה כלשהי לעומת פוסט עם ערך שהוא פוסט שכולל מידע שימושי או טיפים למבקרים בדף.
- פרסום ממומן בפייסבוק – גולת הכותרת של פייסבוק היא היכולת לפלח לעסקים את קהל היעד הרלוונטי עבורם ולהציג לאותו קהל היעד פוסטים או מודעות רלוונטיות. לדוגמא, עסק של רופא שיניים לילדים שהמרפאה שלו בעכו, יכול לפלח את קהל היעד לתושבי עכו בלבד, שהם הורים לילדים בגילאי 3-6. המודעה הממומנת תפנה אליהם בהצעה לבדיקת שיניים חינם לילדים בשבוע הקרוב. בצורה זו, לא פונים לשאר העוקבים של הדף שהשירות איננו רלוונטי אליהם ולמעשה לא פונים רק לעוקבים בדף. הפנייה היא לכל מי שעונה להגדרות הפילוח הראשוניות.
- משיכת עוקבים – חלק מהפעילות השוטפת של הדף חייבת להיות איסוף עוקבים באמצעות פוסטים שיהפכו ויראליים, דוגמת פוסט וידאו של הרופא במרפאה, בו הוא מדריך על צחצוח שיניים לילדים. אפשרות אחרת היא באמצעות קמפיין משיכת עוקבים לדף מקהל יעד שעונה להגדרה בפילוח של "תושבי עכו שהתעניינו לאחרונה במרפאת שיניים, שיקום הפה, שתלים, שיננית" וכדומה.
לסיכום, פייסבוק היא ללא ספק שטח הפרסום הטוב ביותר לעסקים שמחפשים אחר קהל לקוחות חדש, שיכול להיחשף לעסק בדרך הזולה, האפקטיבית והמהירה ביותר.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing, אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים. חברת Viral Marketing מבצעת שיווק ברשתות החברתיות תוך התאמה מלאה ללקוח מבחינת תקציב, זמינות ועבודה.