בעלי עסקים רבים לא תמיד יודעים שאין צורך באתר אינטרנט כדי שיהיה להם מייל עסקי עם שם דומיין משלהם. יש אפשרות ליצור כתובת מייל עסקית ממותגת על שם העסק שלכם או השם שלכם בתוך דקות בודדות ובעלות חודשית סמלית.
עבור בעלי עסקים ועורכי דין יש חשיבות רבה למיתוג העסקי שלהם. אחת הדרכים למתג את העסק היא באמצעות כתובת אי מייל תחת דומיין שמזוהה איתם. אבל, לא רבים יודעים שיאן חובה להחזיק אתר אינטרנט על אותו דומיין, כדי שתוכלו לפתוח דואר אלקטרוני עסקי. את זה ניתן לעשות בנפרד וללא קשר לאתר קיים או שאיננו קיים.
איך פותחים דואר אלקטרוני לעסק?
פתיחת דואר אלקטרוני לעסק על דומיין שלכם ניתן לבצע עצמאית ובתוך דקות בודדות. ידע טכני תמיד יכול להועיל אבל אפשר לעשות זאת די בקלות גם ללא ידע כזה.
השלב הראשון – קניית דומיין
ראשית כל יש לרכוש דומיין אצל רשם דומיינים. דומיין הוא כתובת האינטרנט שלכם ויכול לשמש לאתר אינטרנט בעתיד אך לעת עתה ייעשה בו שימו שלטובת דואר אלקטרוני עסקי בלבד. כדאי לרכוש דומיין ישראלי מרשם דומיינים מקומי, עם סיומת של co.il. העלות היא כ 70 ₪ לשנה ותקבלו הודעת חידוש מעט לפני שהשנה תסתיים.
השלב השני – שכירת שטח אחסון
אחסון עבור דואר אלקטרוני עסקי הוא כמו שירות אחסון אתרים של אתר אינטרנטר. בשני המקרים אתם שוכרים שטח אחסון בחוות שרתים כדי לאחסן את הקבצים שלכם, במקרה הזה הודעות הדואר שתקבלו ותשלחו. שטח אחסון בסיסי ניתן לשכור מספקים רבים בישראל בעלות של לא יותר מ – 10 ₪ לחודש עבור שטח שמספיק לתיבת דואר אלקטרוני עסקית.
השלב השלישי – חיבור בין דומיין ושטח האחסון
השלב הזה מעט טכני ומצריך ממכם להגדיר את ה DNS ושאר ההגדרות הרלוונטיות שיופיעו לכם במערכת הניהול של דומיין. יש לכוון אותם לכתובת שטח האחסון ברשת האינטרנט. את הכתובת תקבלו מספק שטח האחסון ואת ההכוונה של דומיין עושים ממערכת הניהול של דומיין. זהו הליך מהיר ופשוט יחסית.
השלב הרביעי – פתיחת דואר אלקטרוני עסקי
כעת נותר לכם לפתוח תיבת דואר אלקטרוני תחת שם דומיין שלכם. דוגמא כללית להבנה: [email protected] דוגמא של דואר אלקטרוני לעורכי דין יכולה להיות שם עורך הדין ואז כתובת דומיין שרכש: [email protected] . שם דומיין מופיע אוטומטית ואתם בוחרים את השם שיופיע לפני השטרודל בלבד.
השלב החמישי – חיבור למערכת ניהול מיילים
לאחר פתיחת מייל בשרת אחסון שלכם אתם תקבלו את הפרטים להגדרת המייל במערכת לקריאה ושליחה של מיילים. מערכות כאלו יכולות להיות GMAIL או OUTLOOK וכדומה. את הפרטים שקיבלתם יש להגדיר במערכת שנוחה לכם לעבודה. יש במערכות הללו "הגדרות" שמאפשרות "הוספת מייל חדש" ושם תגדירו את הפרטים כפי שקיבלתם אותם. העתק הדבק.
זהו, יש לכם מייל עסקי חדש על דומיין שלכם ובשטח אחסון שאתם שוכרים ומנהלים.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Sweethome אשר מעניקה שירותי אחסון אתרים לעסקים בפריסה ארצית. נציגי חברת Sweethome יוכלו ללוות אותך בתהליך הרכישה, ההתקנה והניהול של הדומיין והאחסון בחינם.