הקמה של מועדון לקוחות היא חובה עסקית ממדרגה ראשונה לכל עסק ובעיקר לעסק שמוכר מוצרים שונים ללקוחות שלו ורוצה לראות בהם לקוחות חוזרים. אחד הכלים שעומדים לרשות מי שמנהל מועדון לקוחות שכזה הוא האפשרות לעשות שימוש במשלוח SMS לרשימת תפוצה של לקוחות העסק ולהציע להם מבצעים מיוחדים ומוצרים חדשים. התוצאות אפקטיביות בשיעור שקשה למצוא בכל ערוץ פרסום אחר.
ניהול של מועדון לקוחות הוא הבסיס לצמיחה של כל עסק שיודע לנצל נכון את מאגר המידע של הלקוחות שלו. האפשרות להגיע אל כל אותם לקוחות באמצעות מערכת דיוור SMS לעסקים ולשלוח להם הודעות על מבצעים מיוחדים עבורם או מוצרים חדשים שזה עתה הגיעו למדפים היא בעלת תוצאות מרשימות במיוחד.
כדאי להכיר את היתרונות של שליחת קמפיין SMS ללקוחות ברשימת תפוצה:
- מעל 50% מההודעות נקראות תוך 5 שניות ומעל 70% בפחות מ 3 שניות!
- שיעור הקלקה על הודעת SMS הוא מעל 30%!
- שיעור ההמרה של הודעות SMS מעסקים עומד על מעט יותר מ 10%!
לנתונים המרשימים הללו אפשר להוסיף שמעל 50% מהחברות המובילות בארץ בסחר קמעונאי עושות שימוש קבוע בפרסום באמצעות שליחת קמפיין SMS לרשימת תפוצה מהמחשב.
איך נהנים מהיתרונות של משלוח SMS לנמענים?
כל עסק מציע מוצרים שונים וגם קהל הלקוחות שלו מעט שונה אבל הנה כמה דרכים שאפשר להתאים לכל עסק וניתן להבין באמצעותם איך גם אתם יכולים לעשות שימוש מושכל בקניית חבילות SMS לעסק.
- פרסום של מוצרים חדשים שהגיעו לחנות.
- פתיחה של מחלקה/קטגוריה חדשה בחנות.
- מבצעים והנחות לכבוד חג או יום מיוחד בשנה.
- ניהול של הגרלה בין חברי מועדון הלקוחות.
- בקשה לקבלת משוב/סקר הנוגע לשירות הלקוחות או המוצרים.
- משלוח ברכת חג שמח בערבי חג.
דרך נוספת לנצל בחוכמה וביעילות גבוהה דיוור מסרונים היא באמצעות בניית קמפיין מתוזמן מראש עבור כל לקוח שמצטרף למועדון הלקוחות (רשימת התפוצה) של העסק. אפשר לקבוע שאותו נרשם יקבל מסרון בכל יום ראשון בערב, יום לפני יום ההולדת שלו עם הטבה ייחודית ל 24 שעות וביום ההולדת שלו ברכה אישית. כמו כן אפשר להציע לו מבצעים ספציפיים ובהתאם לתגובה שלו למסרון שכזה לשלוח מסרון נוסף עם תזכורת וכן הלאה. ניהול קמפיין שלם של SMS עבור כל לקוח, כביכול בצורה אישית, אך הכול באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת שיש היום.
איך מנהלים קמפיין דיוור ישיר מוצלח ללקוחות?
ניהול קמפיין של משלוח מסרונים יהיה מוצלח אם מקפידים על 3 הנקודות הבאות:
- רישום מראש – הנמען חייב להירשם מרצונו לרשימת התפוצה ולאשר קבלת חומר פרסומי. גם אם רוכשים רשימה של נמענים ממאגר קיים, יש לוודא שהם אישרו קבלת הודעות SMS ועדיף שבתחום שאתם עוסקים בו.
- כתיבה עניינית – נמענים לא ישקיעו קריאה מרובה בהודעת SMS ולכן חשוב לכתוב בצורה שפונה לגברים ונשים כאחד, עם מסר שיווקי קצר ומדויק ומתן סיבה טובה לבצע פעולה כלשהי (קניה, כניסה לאתר, יצירת קשר וכו'). קצר וקולע ולא ארוך וצולע.
- חוק הספאם – נוגע גם לסעיף הראשון אבל חשוב להזכיר שיש לו עוד כמה תנאים שיש לעמוד בהם. אחד שחשוב בהם הוא האפשרות לנמען להסיר את עצמו מקבלת הודעות נוספות בעתיד וגם ציון ברור שההודעה שנשלחה אליו היא פרסומת.
לסיכום, ניהול קמפיין חכם באמצעות הודעות SMS, יכול להוביל את העסק שלך לצמיחה מהירה ואיכותית לאורך זמן.
המאמר נכתב בשיתוף עם מערכת SMS PLUS אשר מאפשרת לעסקים לנהל מועדון לקוחות דיגיטלי עם אוטומציות SMS אשר חוסכות זמן ומגדילות את המחזור של העסק.